Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
266 postów 42 komentarze

Forum kolejowe

infokolej - Nie boimy się kontrowersyjnych tematów!

Umowa na Pendolino podpisana

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Prezes PKP Intercity oraz Chief Commercial Office z Alstom Transport podpisali dziś umowę na dostawę 20 pociągów Pendolino. Pierwszych osiem pojazdów pojawi się w Polsce w lutym 2014 r. Pierwotnie Pendolino miały wozić kibiców na Euro 2012.

PKP Intercity i Alstom Transport podpisały dziś kontrakt o wartości 665 milionów euro na dostawę 20 pociągów dużej prędkości i budowę nowego zaplecza technicznego dla potrzeb utrzymania taboru. Kontrakt obejmuje również utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat. 7-wagonowe pociągi dla PKP Intercity będą wyprodukowane na bazie standardowej platformy konstrukcyjnej New Pendolino. Zgodnie ze specyfikacją zamawiającego zespoły nie będą wyposażone w system przechyłu nadwozia.

Po wielu miesiącach procedur przetargowych i analiz przed chwilą podpisaliśmy kontrakt na zakup 20 bardzo nowoczesnych, komfortowych pociągów, dających skok dla polskiej kolei – powiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. – Przede wszystkim pociągi dają nam nową jakość i najwyższy standard. Pociąg będzie zabierał na pokład 402 pasażerów, tyle co Boeing 747. Przy maksymalnej prędkości pociągu odczuwalny poziom hałasu w środku będzie taki, jak w samochodzie osobowym przy prędkości 50 km/h – zachwalał prezes Malinowski.

Pociągi będą jeździć w takcie godzinnym między Gdynią, Warszawą i Krakowem na zmianę z Katowicami. Do Gdyni będziemy jechali z Warszawy 2 i pół godziny, do Krakowa i Katowic nieco ponad dwie godziny. Cena za przejazd w klasach biznes i pierwszej będzie uzależniona od częstości podróżowania, czyli lojalności. Cena biletu na drugą klasę będzie uzależniona od tego, jak wcześnie kupimy bilet i czy będzie to okres szczytów przewozowych. Od 60 złotych za najtańsze bilety do 150 złotych za podróż w pierwszej klasie.

Do realizacji kontraktu potrzebna jest jeszcze zgoda Komisji Europejskiej, która opiniuje 10-letnią umowę dofinansowania przewozów międzywojewódzkich zawartą przez rząd ze spółką. Prezes PKP Intercity zapewnia, że KE da zielone światło do umowy, bo przejazdy Pendolino nie będą dofinansowane środkami z budżetu. Pieniądze z państwowej kasy będą płynęły na realizację pozostałych połączeń, które są deficytowe.

Europejski Bank Inwestycyjny, który sfinansuje połowę zakupu pociągów (druga połowa pieniędzy pochodzi z funduszy europejskich), zażądał dodatkowej umowy z PKP Intercity i resortem infrastruktury lub gwarancji Skarbu Państwa na kredyt. Spółka szykuje dokumenty dla obu wariantów. Ostatnia korespondencja z resortem finansów wskazuje jednak, że przychyla się on do udzielenia spółce gwarancji.

Zakup Pendolino ma być elementem wakacyjnej ofensywy poprawiania wizerunku rządu – zdradziła „Gazecie Prawnej” osoba z kręgów władzy.

Komentarz:
To co funduje sobie PKP Intercity to nie jest Pendolino, bo istotą pociągu Pendolino jest wychylne pudło (z włoskiego Pendolino - wahadełko). PKP Intercity kupuje normalne elektryczne zespoły trakcyjne dużej prędkości, zatem jeśli w umowie stoi, że nie będą miały wychylnego pudła, to nie jest Pendolino.

Źródło: Rynek Kolejowy, Dziennik Gazeta Prawna.
Foto: Alstom.


Czytaj także: Polski sen o Pendolino

KOMENTARZE

  • @Iinfokolej
    Pendolino bez systemu wychyłowego - to tak jakby ktoś kupował masło bez tłuszczu?

    Proponuję jeszcze zakup elektrowni atomowej bez reaktorów, itd.

    Gratulacje dla Premiera Tuska i całego jego nierządu.
  • @Autor
    A tory pod to Pendolino gdzie są? I coś jak na Pendolino, to powoli bedzie jechać.
  • @autor
    ALSTOM w Polsce to 2 spółki, których łączna sprzedaż sięga 270 mln euro. Są to:

    " ALSTOM Konstal S.A. z siedzibą w Chorzowie – produkcja tramwajów, wagonów metra, podzespołów do pociągów dużych prędkości
    ALSTOM Power Sp. z o.o. w Warszawie z oddziałami we Wrocławiu i Elblągu oraz biurem w Łodzi – producent turbin parowych i gazowych, generatorów oraz odlewów turbinowych i okrętowych,

    ALSTOM zatrudnia w Polsce około 2 200 osób. Realizuje projekty:

    Elektrownia Pątnów – Konin – blok 460 MW (węgiel brunatny)
    Elektrownia Łagisza – Będzin – blok 460 MW (węgiel kamienny)
    Elektrownia Bełchatów – Bełchatów - blok 858 MW (węgiel brunatny)"
    Elektrownia jądrowa, bez reaktorów -raven :), też podobno jest zaklepana u naszych najpewniejszych przyjaciół, tych od stu rodzajów serów. Mają technologię, bo francuscy inżynierowie nie grillują tylko tworzą, a Prezydent jak jedzie w odwiedziny "do sąsiada", to nie opada na "wrota stodoły" przed kobietą, tylko po męsku załatwia interesy. Jak to jest możliwe że są rządy i "elity" chcące dobra dla narodu?
  • @Alan Parsons Project
    @Alan Parsons Project
    może nie na temat - podobno Aleksandr Łukaszenka to jeden z najbogatszych ludzi, ciekawe na czym się dorobił, czy nasi pójdą w jego ślady - miało być zdjęcie ale nie chce się wkleić jeszcze spróbuj...
  • @raven59
    Raven, bez urazy. Uśmiech był życzliwy, na ile pozwalają szczęki dziadka 51-letniego :)
  • @Alan Parsons Project
    Cholera, to są elektrownie atomowe/jądrowe bez reaktorów?
    To i tak pozostaje masło bez tłuszczu.
    A poza tym podobno elektrownię jądrową mają budować amerykanie,

    ja tam nie jestem obrażalski a :) widziałem...

    miało być zdjęcie ale nie chce się wklejać a link do zdjęcia to nie to samo...
  • @Alan Parsons Project
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/26914/djurdjevic_koszulka_bialorus_470.jpeg
  • W POlsce linie kolejowe są proste jak strzała
    bez luków, zakrętów etc.
    Dlatego wychylne (pendolo) pudło nie jest u nas potrzebne.


    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wychylne_pud%C5%82o
  • Pseudolino
    Cytat: "– Zakup Pendolino ma być elementem wakacyjnej ofensywy poprawiania wizerunku rządu – zdradziła „Gazecie Prawnej” osoba z kręgów władzy."

    Przetarg na zakup tzw. "pendolino" ogłoszono - uwaga - 3 lata temu, a konkretnie w sierpniu 2008 r. Rząd naciskał na domknięcie projektu! Przetarg dopychano kolanem! Tusk przed jesiennymi wyborami potrzebuje jakiegoś "sukcesu" obok samych spektakularnych porażek.
  • @raven59
    Dodaj , że PENDOLINO będzie uzupełniać Tanie liniie Kolejowe..znaczy się nie będzie być musiało jakiś światowych kogutków... A co..Polak Potrafi...
  • Wiem dlaczego!
    Bo w POlsce, chcąc szybko do przodu, nie wolno się wychylać!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

ULUBIENI AUTORZY