Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
266 postów 42 komentarze

Forum kolejowe

infokolej - Nie boimy się kontrowersyjnych tematów!

Wykoleił się pociąg TLK - są zabici i ranni

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

W miejscowości Baby koło Piotrkowa Trybunalskiego wykoleił się pociąg TLK relacji Warszawa-Katowice. Z torów wypadły trzy wagony. Są zabici i ranni. Na miejsce dotarły już ekipy ratownicze.

Ewa Drożdż z policji w Piotrkowie Trybunalskim poinformowała na antenie TVN24, że nie żyją dwie osoby. Dziennik Łódzki na swojej stronie internetowej informuje natomiast, że zginęły 3 osoby.

Do wypadku doszło kwadrans po godzinie szesnastej. Wiadomo, że wykoleiło się kilka wagonów. Przyczyny nie są na razie znane. Na miejscu pracują już służby, które to ustalają.

Na antenie TVN24 świadek wypadku, który jechał tym pociągiem twierdzi, że cały pierwszy wagon jest przewrócony na bok i zniszczony, a jego pasażerowie ranni. Powiedział też, że przed samym wykolejeniem czuć było hamowanie, z półek spadły bagaże. Została też zerwana sieć trakcyjna.

Pociąg wyruszył z Warszawy Wschodniej o godzinie 14:04 i miał dotrzeć do Katowic o 18:37. Wg ostatnich informacji skład był złożony z czterech wagonów. Wagony były przeładowane, ludzie stali na korytarzach i w przedsionkach.

źródło: RMF FM, TVN24, Infokolej

 

KOMENTARZE

  • Cztery wagony jak na trasę Warszawa-Katowice to jest sadyzm i morderstwo.
    Ta trasa to ma jedne z lepszych torów jak na PL. Czy za przeładowanie wagonów ktoś beknie?
  • @NUS
    Przed miesiącem władowywałem żonę i córkę do pociągu relacji Olsztyn - Poznań. W Iławie, gdzie wsiadały, było już pełno, a skład liczył 3 (słownie: trzy) wagony, każdy z innej parafii. Piętrowy był w środku:) Miały jedno miejsce siedzące, dały radę. Nie wiem kto odpowiada za kompletowanie i ilość wagonów do składu, ale skoro w niedzielę, w wakacje, na taką trasę daje 3 wagony to musi być na kolei źle, albo nie pracują tam myślący ludzie...
  • Wczoraj jadąc pociągiem ...
    ... po tej samej trasie (z WWA do Wrocławia) miałem paskudne natrętne myśli o wypadku kolejowym. Pewne rzeczy wiszą czasem w powietrzu. Czy wiadomo co było przyczyną? Rozkręcone tory, ukradziona sieć trakcyjna czy przestawiona zwrotnica ???
  • Jeszcze tylko Macierewicza i spiskowców tam brakuje,
    Wtedy już nigdy nie dowiedzielibyśmy się przyczyny. Ledwo wypadek a już 3 ekspertów. Z tego co podają wykolejenie nastąpiło na zwrotnicy kolejowej, uszkodzona zwrotnica przy dużej prędkości może się przestawić a to powoduje właśnie wykolejenie. Obciążenie toru od pociągu osobowego w porównaniu z towarowym jest nieznaczne. I nawet jakby ludzi układano jeden na drugim nie wystąpi żadne przeciążenie, a to był pociąg objęty rezerwacją miejsc. Zaniedbania infrastruktury pozostawione przez poprzednie rządy są ogromne. Ostatnio wykonuje się wiele remontów infrastrury, ale od razu nie można naprawić wszystkiego, co zaniedbały poprzednie rządy.

    Żeby się coś wypowiadać to trzeba mieć jakąś wiedzę inaczej powstają śmieszne teorie spiskowe.
  • @faral
    "..ale od razu nie można naprawić wszystkiego, co zaniedbały poprzednie rządy..."

    No i patrzcie mamy eksperta! Na lotnictwie się zna winny Kaczyński i naciski,
    na kolejnictwie się zna, nie było nacisku na tory a tory proste....jakby byk idąc szczał i też winny PiS (dla kamuflażu zaniedbały inne rządy) Kuźwa skąd takie wszystkojeby się biorą??? Jest ktoś w stanie odpowiedzieć??
  • @faral
    weź Ty kolego zaszyj się gdzieś do koziego zadka i nie wychodź stamtąd choćby nie wiem co, bo niewyjściowy jakiś jesteś ...
  • @Lancelot
    W odróżnieniu od Macierewicza i innych spiskowców mam dyplom inżyniera i mierzi mnie jak historycy, politolodzy i inni tego typu domorośli specjaliści o sztucznych mgłach, helach opowiadają, ośmieszają całą sprawę. To co tu napisałem w odróżnieniu od teorii spiskowych, jak przepełniony pociąg itd. ma podstawy techniczne, a spiskowcy opierają się na totalnej niewiedzy technicznej. Chodziłem po torach bocznych linii i podkłady były w takim stanie, że ręką można było śruby wyciągać.
    A skąd się te "wszystkojeby biorą" z rzetelnej wiedzy technicznej, co bardzo przeszkadza spiskowcom, bo oni bazują na niewiedzy ludzi.
  • @zwyczajnie normalny
    Co miesiąc rzetelnie odprowadzam podatki i nie było miesiąca w ciągu ostatnich co najmniej 5 lat by firma, którą prowadzę nie przyniosła dochodu, a więc podatków dla państwa. Oczywiście możesz mówić że płaci mi PO, to poprawi ci humor, bo ostatnio dość cienko PiS przędzie, ale co robić, gdy oni tylko na całkowitym negowaniu wszystkiego, na katastrofie smoleńskiej i populizmie budują swój program. Popatrzcie na spoty PiS, Miłość Kaczyńskiego do żony, ja kocham swoją żonę i gdyby mnie Kazana zapytał co robić, bo nie ma możliwości lądowania, powiedział bym, że należy odlecieć na inne lotnisko, bo dla mnie, w odróżnieniu, bezpieczeństwo jest ważniejsze.
    A cóż, pewnie nie uwierzysz, ale GW nie miałem w ręku od wielu lat, telewizji też nie włączam, bo nie ma po co, czasami dziennik jakiś zobaczę. ND kilka razy oglądałem, ale po przeczytaniu kilku artykułów uznałem, że szkoda mojego czasu. Nie czytam byle czego, dlatego myślący niezależnie jestem tak trudny dla myślących jednokierunkowo, że najchętniej by się mnie pozbyli. Mieli by spokój, że tylko oni prawdę znają.
  • @zwyczajnie normalny
    A skumasz, że był to pociąg z obowiązkową rezerwacją miejsc, popatrz w rozkład jazdy. Więc tam się nie tłoczono po korytarzach. Tyle warte są wasze spiskowe teorie. Dość często jeżdżę na trasie W-wa Kraków ale podobnie jest na trasie W-wa Katowice, to nie są połączenia gdzie tłumy szturmują, szczególnie w okresie wakacyjnym. Wypadki się zdarzają i autobusom i pociągom, niestety.
  • @farfal
    ...Ty jesteś jak jakiś Świadek Jehowy.
    Nawracać chcesz przekonanych.
    Syzyf jakiś jesteś ?
    Nie wystarcza Ci onet czy tvn 24 ?
    Płacą Ci za to ?
    Wyrzucają w błoto kasę !
    Co Ty im naobiecywałeś ?
    Ty Tusk jakiś jesteś...
  • @faral
    W który rozkład jazdy patrzeć?

    http://rozklad-pkp.pl/query.php/pn?q=pl/node/146&ld=pkp&seqnr=4&ident=n2.01549129.1313178922&REQ0HafasScrollDir=2

    I co oznacza "obowiązkowa rezerwacja miejsc" ? Że nie kupię biletu w pociągu lub 15 minut przed odjazdem ? Skończ się kompromitować człowieku...
  • Najnowsze informacje, pociągiem podróżowało 280 osób
    Zginęła jedna, macie swój przepełniony pociąg, ludzi stłoczonych w wagonach, którzy własnymi ciałami siebie zabijali, ludźmi się zaopiekowano, udzielono im pomocy. Skąd się tacy malkontenci, potencjalni odbiorcy populizmu biorą? Nic dziwnego, że partie populistyczne znajdują swoich zwolenników, bo głupota w Polsce w pewnych kręgach kwitnie. Najlepiej siedzieć na własnym gumnie i wiedzieć wszystko najlepiej. Wiadomo, że obecność ani Tuska ani Kopacz tam nie jest potrzebna to też kampania wyborcza.
    A więc pytam Was Lancelot i Zwyczajnie Normalny, przyznacie się do tego, że nie mieliście racji, że tworzycie swoje teoryjki spiskowe na podstawie wyssanych z dziury w zębie danych? Będziecie mieli odwagę? Skąd się tacy biorą? Odpowiedzcie sobie, bo ja nie muszę, ja miałem rację.
  • @WojtekCy.
    Masz dane, pociągiem podróżowało 280 osób, przeskań się kompromitować człowieku, sprawdź lepiej w źródłach.
  • @faral
    Danę będę miał wieczorem pod pierzyną. Odpowiesz czy świrujesz ?
  • @WojtekCy.
    Życzę przyjemności pod tą pierzyną, mam nadzieję, że ukochana też tam będzie, ale nie wypowiadaj się w sprawach o których nie masz wiedzy, bo się po prostu ośmieszasz.
  • @faral
    He he he. Gdzie jest pociąg w rozkładzie który przedstawiłem?
    Co oznacza "obowiązkowa rezerwacja miejsc" ? Że nie kupię biletu w pociągu lub 15 minut przed odjazdem ?
    Pytam fachurę. No, do dzieła !

    :)
  • @infokolej
    Może to mało ważne, ale w internetowym rozkładzie nie ma takiego pociągu, który ma planowany odjazd o 14:04 i miałby dotrzeć do Katowic o 18:37

    http://imageshack.us/f/689/rozkadpkp.jpg/

    http://rozklad-pkp.pl/
  • @WojtekCy.
    W pociągu było 280 osób, zakładam bo tego nie wiem były 4 wagony, to po 70 na wagon, a tyle jest tam miejsc siedzących
    Więc o przepełnieniu nie ma mowy, z drugiej strony pociąg osobowy jest dla infrastruktury piórkiem, tak jak samochód osobowy w porównaniu z TiR'em.
    O przepełnieniu jako przyczynie tylko laik będzie mówił.
    Czy są nieprawidłowości? Ot taka nasza słowiańska natura, dla nas przepisy są zbędnym obciążeniem. Kiedyś leciałem samolotem w Rosji (jeszcze za socjalizmu) gdzie część pasażerów była pasażerami "kapitana".
    Jednak tu, bez względu na to jaką "sztuczną mgłę" czy inna teorię spiskową chcielibyśmy konstruować, pasażerów nie było więcej niż dopuszczalna (zgodnie z przepisami) pojemność pociągu.
    Wiem, że działający zgodnie z zasadą Kaczyńskiego, wszystko w Polsce za PO jest złe, będą szukali wszędzie złego. No ale mam nadzieję, że to juz przeszłość Polski, że będziemy myśleli pozytywnie a nie szukali tego co wpoiły nam obce siły, jesteśmy do niczego.
    Nie możemy sobie pozwolić na to, by nam wpajano, wszystko co polskie jest złe. Dziś w walce wyborczej PiS próbuje tworzyc taki obraz, i na tym przegra. Zobaczymy ponownie twarz Kaczyńskiego, co będzie wypowiadał słowa "Nie daliśmy rady siłom zła".
  • @faral
    Słuchaj. Tzn. czytaj. Mnie nie interesuje PiS, czy PO, tylko jak Tobie układanie ludzi jeden na drugim i udowadnianie tym, że w PKP jest OK, bo to nie towarowy tylko osobowy, ale lekki, i dalej jest OK, to Ty jesteś łazja, zwykła łajza. Ludzie chcą jeździć wygodnie. Wracając do tego co napisałeś, pomijając że dalej nie odpowiedziałeś, to jak myślisz , ile osób miało wykupione bilety na I klasę? No, cwaniaczku, ile. 20?, 15? Czyli powiedzmy 260 osób jechało w 3 wagonach i dalej jest OK? Że wyjechał około 14 i był w połowie drogi nawet się nie zająkniesz, bo do Katowic mógłby mieć 350 osób i dalej byłoby OK...

    Wiem, że jest nagonka na PKP z każdej strony, bo ma być lepiej. Inwestorzy już czekają aby zrobić to lepiej, szkoda jedynie że to lepiej będzie pozbyciem się transportu kolejowego i sprzedanie go inwestorom z Niemiec na ten przykład. Sami już nie potrafimy?
  • @WojtekCy.
    Nikt tu nie udowadnia, że PKP jest OK, że nie może być lepiej. Ale przypomnij sobie, kiedy, za których rządów pociągami jeździło się w wygodzie, w luksusie, pociągi były czyste itd. itp. PKP boryka się z wieloletnimi zaniedbaniami, tak samo jak drogi.
    Ja tutaj protestuję, przed tworzeniem teorii spiskowych przez ludzi nie mających zielonego pojęcia o danej sprawie. Populistycznemu biadoleniu, oj niedobrzy rząd, bo mnie się należy z samego faktu, że się urodziłem. Dalej mówię, że nawet jakby tym pociągiem jechało 500 osób to nie ma to żadnego wpływu na katastrofę. Popatrz tylko na ciężary, lokomotywa to ponad 120 T, wagon 30-40 T. W pociągu znajdowało się 280 osób powiedzmy średnio po 100 kg (z bagażami) to 28T. W sumie ok. 300T. Pociąg towarowy, wagon ok. 20 T ładowność ok 50T czyli taki sam skład waży 1120T. Czy teraz już widzisz, jakie znaczenie dla tej katastrofy miało nawet ew. przeładowanie pociągu? Takie obciążenia dla infrastruktury to nic i wyciąganie tutaj faktu, że pociągi bywają zatłoczone jest zwykłą głupotą, przeładowanie może mieć wpływ na skutki nie na przyczynę katastrofy. Jedna ofiara śmiertelna to smutne, kondolencje dla rodziny, ale w wypadkach komunikacyjnych to naprawdę niewiele. Gdyby pociąg był przeładowany ofiar tych byłoby znacznie więcej.

    Katastrofy zdarzają się na wszystkich kolejach, znajdź mi taki kraj, gdzie ich nie było, nie jest to specyfika naszej niedoinwestowanej kolei. Przyczyny są różne, czasami infrastruktura, czasami same pociągi a czasami błąd ludzki. Tak było, jest i będzie bez względu na to kto będzie zarządzał koleją.

    A teraz popatrz w lustro, tu na NE ale nie tylko tu panuje dziwny zwyczaj, jak człowiek ma odmienne zdanie od stada i jeszcze potrafi to udowodnić argumentami to się go od "łajz", "UB-ków" itd wyzywa. Szczególny to rodzaj dyskusji, skąd się tacy ludzie biorą, to charakteryzuje ludzi o niskim poziomie intelektualnym którzy własną głupotę takimi słowami przykrywają. Czy widziałeś kiedykolwiek w mojej wypowiedzi wyzywanie ludzi? Najwyżej powtórzyłem słowa przedmówcy. Ja mam argumenty na poparcie moich tez, moi oponenci tutaj mają tylko wyzwiska i tym góruję nad nimi.
  • @WojtekCy.
    Rzeczywiście w rozkładzie jazdy nie ma takiego pociągu, nie wiem czy był to jakiś pociąg dodatkowy, czy też media błędnie podały. Pisząc tamte słowa opierałem się na pociągu 14:11, choć to rzeczywiście EIC. Ale nie ma to w tej chwili znaczenia, gdyż znamy liczbę pasażerów. 280 osób. Reszta jak w mojej poprzedniej wypowiedzi.
  • @faral
    Hej, hej, moja "łajza" dalej jest uzasadniona, bo jak można mówić o komforcie podróży ładując 500 osób w 3 wagony (uwzględniam przedział służbowy i znikomą ilość osób wykupujących miejsca w klasie 1). Wszystko to jest teoretycznie, bo nie wierzę, iż miałbyś tak robić. Teraz chyba czas przejść do kolejnego punktu:)

    Nie tylko tu wyzywa się UB-eków i od UB-eków. Od łajz także. Nie rozmawiałbym z Tobą, gdyby nie Twoje pomieszanie i pokrętna logika. Bo zauważ, że
    -Ty wkleiłeś w ten wątek (nie muszę wiedzieć z jakich względów) Macierewicza itd,
    -Ty próbowałeś krzyczeć o złych teoriach spiskowych ( spora ilość teorii okazała sie jawnym skur*****, a niektóre mają szansę przestać być teoriami) ,
    -Ty (w tym wypadku nie mając kompletnie racji) próbowałeś wmówić, że "obowiązkowa rezerwacja miejsc" to twór nie do przeskoczenia i nie grożący obniżeniem komfortu jazdy w PKP.

    Przeładowanie stało się Twoim konikiem, ale tylko w kwestii liczb, masy i czystej matematyki z elementami fizyki, a o fizyczności i przeznaczeniu tego środka lokomocji chyba lekko zapomniałeś. Powtórzę: ludzie chcą jeździć wygodnie, w pełnym komforcie.
    Mnie kompletnie o nic więcej nie chodziło, jak tylko o r z e c z o w e rozmowy. A Tobie dopiero rano udało się na takie zdobyć.
    No, to popatrz w lustro, bo trochę zachowujesz się jak te media podające nieistniejące w rozkładzie pociągi...

    Za którego bądź rządu ma miejsce jakieś tragiczne lub szczególne wydarzenie o negatywnym zabarwieniu, to usłyszysz głosy podobne do tych o których mówisz, jak nie identyczne. Niestety nic to nie wnosi do sprawy poprawienia tego naszego grajdołka, bo betonowa scena polityczna i sieć układów biznesowych, rodzinnych, służ specjalnych, pozostałości układów po komunie itd. przewyższa każdy głos rozsądku w tym co już tylko chyba zwykło nazywać się POLSKA. A partyjniactwo i kolesiostwo przewyższa wszystko, nawet arystotelesowską logikę vide tłumaczenia różnego rodzaju faktów i zdarzeń przez "wybrańców narodu"...
  • @faral
    Z teoriami spiskowymi to sam się ośmieszasz. Tak samo się ośmieszasz atakiem na osoby krytykujące stan i organizację PKP.
    Tak się składa, że nie tylko ty masz tytuł inżyniera.
    Przeładowanie (ilość pasażerów w jednym wagonie) nie musi mieć wpływu na samo wykolejenie, ale ma wpływ na jego konsekwencje na pasażerach.
    Aż dziwne, że to nie dociera do takiego inżyniera jak ty.
    To, że jest tak mało ofiar to dobrze. Ale osobom, które podróżowały przeładowanymi wagonami PKP łatwo sobie wyobrazić, że mogło być znacznie gorzej.
  • @NUS
    A cóż ja innego napisałem jak nie następujące słowa "Takie obciążenia dla infrastruktury to nic i wyciąganie tutaj faktu, że pociągi bywają zatłoczone jest zwykłą głupotą, przeładowanie może mieć wpływ na skutki nie na przyczynę katastrofy. Jedna ofiara śmiertelna to smutne, kondolencje dla rodziny, ale w wypadkach komunikacyjnych to naprawdę niewiele. Gdyby pociąg był przeładowany ofiar tych byłoby znacznie więcej. "

    Komfort jazdy nie ma nic wspólnego z katastrofą, każdy chciałby salonką jeździć. Tak jeździliśmy za socjalizmu za poprzednich rządów w tym PiS, teraz dzieki pieniądzom unijnym trochę się poprawia ale gwałtownej poprawy być nie może. Wielokrotnie podróżowałem stojąc w korytarzu i wcale nie uważałem tego za wygodne. Niektórzy tutaj chcieliby uzyskać natychmiast to, co inne narody latami się dorabiali i do tego aby nie podnosić podatków, nie zadłużać kraju i ogólnie rzecz biorąc za "wyczarowane" pieniądze. Tyle, że "zaczarowanych ołówków" jakoś ostatnio nie dostarczają. Liczba pasażerów w pociągu nie miała żadnego wpływu na katastrofę a resztę sprawdzi powołana do tego komisja.
  • @WojtekCy.
    Po pierwsze, było 280 osób a nie 500 i na 4 wagony, powiedzmy wiec, że w 3 siedziało połowa z tej 500. W krótkim czasie wieloletnich zaniedbań odrobić się nie da. Poprawia się infrastruktura ale na to trzeba czasu i pieniędzy. Chcemy, by państwo to szybciej finansowało, trzeba wyższych podatków, chcemy, by PKP PLK finansowało, trzeba wyższych cen biletów. Patrzmy na rzeczywiste przyczyny wypadków a nie szukajmy wypadków pod własne teoryjki spiskowe. Był wypadek busa pod Nowym miastem, gdzie 18 osób zginęło, to krzyczano, że ludzie muszą do pracy dojeżdżać, bo rząd nie dał im pracy pod chałupą. Zachowajmy zdrowy rozsądek, każde urządzenie się psuje i może doprowadzić do wypadku, wypadków nie unikniemy, ale starajmy się je wyjaśniać by w przyszlości podobnych uniknąć a nie zastanawiać się kto to rząd, a może Pan Bóg zawinił. Dlatego protestuję przeciwko takim Macierewiczom, spiskowcom co chodzą i plotą bzdury, tworzą swoje wyssane z palca teoryjki by na chwilę zaistnieć w nadziei, że jakiś głupi to kupi.

    Co do obowiązkowej rezerwacji miejsc to wyjaśniłem i przeprosiłem, bo wziąłem inny pociąg z rozkładu jazdy. Tego pociągu co się wykoleił w rozkładzie internetowym nie ma.
    Ale niewiele się w tym zdaniu pomyliłem. Typowy Wagon kolejowy ma ok 80 miejsc siedzących. Przy ok. 250 pasażerach w 3 wagonach klasy 2 masz po 83 osoby na wagon. To jest przepełnienie, zły komfort jazdy? Jeśli komuś to jest niewygodne, to przepraszam ale niech samochodem jedzie, albo samolotem poleci. Nikt leżanek nie obiecywał.
  • @faral
    "Niektórzy tutaj chcieliby uzyskać natychmiast to, co inne narody latami się dorabiali i do tego aby nie podnosić podatków, nie zadłużać kraju i ogólnie rzecz biorąc za "wyczarowane" pieniądze. Tyle, że "zaczarowanych ołówków" jakoś ostatnio nie dostarczają."
    Oto "zaczarowany ołówek"
    No to cofnijmy się w czasie - znalazłem taki opis: po zaborach były 3 systemy trakcyjne, 70 typów szyn, ponad 100 typów wagonów np z różnymi typami systemów hamulcowych, zniszczone 40% mostów, 60% dworców. Nie było połączeń pomiędzy dużymi miastami różnych zaborów, a i w kraju nie było za bogato o ile się "orientuję" W połowie lat dwudziestych pociągi zaczęły jeździć punktualnie, a spóźnienie większe niż 5 minut traktowano jako niedopuszczalny skandal, za który mogły polecieć dyrektorskie głowy.
    W latach trzydziestych podróż Kraków - Zakopane trwała 138 minut, dziś - 207... - tyle przykładów pamiętam z artykułu w jednym z tygodników... Sam też niedawno jechałem pociągiem... :-(
  • @faral
    "Jeszcze tylko Macierewicza i spiskowców tam brakuje,
    Wtedy już nigdy nie dowiedzielibyśmy się przyczyny."

    Jakby nie zespół parlamentarny, to tacy jak Ty dalej wierzyliby w naciski, cztery podejścia, nieznajomość rosyjskiego. Pewnie niektórzy dalej wierzą, że samolot wykonał pół beczki 5,10 m nad ziemią...
    "Spiskowe teoryjki"? - spiskowa to jest praktyka. Podać przykłady?
    Niektórzy też dalej potrafią porównywać upadek samolotu do uderzenia samochodu w drzewo przy 100km/h. Sporo takich znam - ręce opadają.
    PiS neguje wszystko? Nie wszystko - jak widać tylko to, czego nie da się nie zanegować.
    Psychiatra "zreformował" armię, a reszta się na nim wzoruje - co resort to klęska...
  • @faral
    Nie możemy sobie pozwolić na to, by nam wpajano, wszystko co polskie jest złe.

    Tu się zgodzę - ale peło to nie Polacy - to polszewicy - jak tego nie widzisz to trudno, ale oni Polsce nie służą - przykładów kłamstw, lenistwa, hipokryzji, idiotycznej współpracy z ruskimi, barbarzyństwa jest aż nadto.
  • @Jasiek
    Ależ oczywiście, to co mówisz, masz rację. Przecież za Gierka wprowadzono idiotyczny pomysł puszczenia pociągów pasażerskich przez CMK, by uzyskać propagandowo ten sam czas przejazdu do Krakowa co przed wojną. Tylko, że wtedy były inne obciążenia ruchowe. Problem polega w wieloletnich i wielokierunkowych zaniedbaniach przez kolejne rządy, i to wszystkie co do joty. Iluż to ministrów gospodarki było a gospodarka nie podupadała zamiast się rozwijać. Nawet ministrowie mieli nazwiska propolskie Pol, Polaczek, a żaden z nich jak Polak nie działał. Przecież przed Tuskiem poprzednim budowniczym dróg był Gierek, o autostradach budowanych przez koncesjonariuszy wspominać nie będę, bo to nie Polska budowała. Na to trzeba czasu i środków. Teraz jeżdżac po Polsce widzimy, że coś się w drogownictwie zmienia, nagle jedziesz po drodze której na GPS nie ma. Pewnie, że nie zasługa to samego rządu ale i funduszy europejskich, a gonić będziemy musieli długo, bo na zachodzie też nie śpią a coś robią. Mamy to co mamy, cieszmy się z tego i pilnujmy, by przy kolejnych rządach coś posuwało się do przodu a nie panowie kopaniem się po łydkach i lataniem z teczkami zajmowali. A przecież PiS wyraźnie mówi, że jak dojdzie do władzy to będzie rozliczało wszystkich i wszystko. Tylko, że nie tego ja oczekuję. Ja chcę pracy, chcę żyć w możliwie dobrych warunkach w pokoju i mam głęboko to, co p. Ziobro do dr. G czuje.
  • POCIAGIEM KTÓRY ULEGŁ KATASTROFIE MIAL JECHAC SWITON
    TYM POCIAGIEM MIAL JECHAC KAZIMIERZ SWITON
    Najnowsza wiadomosc - od Generala Grudniewskiego (z godziny 08:37, dn. 13 sierpnia 2011). Pociagiem, ktory wczoraj ulegl katastrofie w dniu 12-tym sierpnia 2011 miał jechać do Katowic nasz kolega Kazimierz Świtoń - wracający z pikiety przed Sądem.
    Kazimierz Świton miał jechać w TYM PIERWSZYM WAGONIE, gdzie było najwiecej poszkodowanych (zabici i ranni). Jego Syn Ryszard już na niego czekał, zajął już miejsce. Jednak w cudowny sposób Kazimierz Świtoń został ostrzezony i KTOŚ kazał Ryszardowi wysiąść. Uratował życie.
    Kazimierz Świtoń jest czcicielem Świętego Maksymiliana, który (jak twierdzi) nie spalił się w piecu krematoryjnym, lecz przetrwał kilkukrotne spalanie i został pochowany w stanie nienaruszonym na terenie obozu Auschwitz 1. Kazimierz Świtoń widział łunę na d miejscem, gdzie Świętego Ciało jest skryte pod ziemią.
    CHWAŁA BOGU I MATCE NAJŚWIĘTSZEJ! CHWAŁA ŚWIĘTEMU MAKSYMILIANOWI!
    http://www.youtube.com/watch?v=1NCT2jx9heg
  • @faral
    A może chcemy i mamy prawo chcieć, bo skoro prezesi spółek biorą kokosy to chyba za to aby zdecydowanie poprawiać zastany obraz , a nie przez pół czasu marudzić jak to poprzednik robił źle, wymieniać kadry na własne (często kompletnie od czapy wzięci ludzie bez kwalifikacji), a ułamek swego bardzo dobrze opłacanego etatu przeznaczać na poprawę sytuacji w firmie. Czy tak nie jest od lat? Czy od lat nie słyszymy , ze benzyna musi tyle kosztować bo część akcyzy idzie na drogi. Gdzie te drogi? Kolej oczywiście nie będzie przynosić zysków, a skoro tak to nie wyobrażam sobie aby (byle) dyrektor oddziału, który de facto nie ma mocy decyzyjnych, ani za nic kompletnie nie odpowiada zarabiał 3 czy 5 krotność średniej krajowej.

    http://infokolej.pl/printview.php?t=2494&start=0&sid=9862b4fe1f50dbda0b3aa0e570866ade

    http://wsieci.rp.pl/opinie/za-burta/Bogata-kolej-biedni-pasazerowie

    http://www.rynek-kolejowy.pl/23661/Mniejsza_pensja_dla_nowego_prezesa_KS.htm

    I abyś nie dowalił mi z innej flanki. Niech zarabiają i 20 krotność , ale fachowcy, bez tworzenia nepotycznych układów,bez karierowiczów i dupolizów , bez podpiętych pod wyższe stołki. Takich struktur nie zniesie żadne imperium, a co dopiero biedna , niedofinansowana i niedoinwestowana kolej. Podzielana podobnie jak administracyjna Polska (vide powiaty dla stołków, robuchana administracja samorządowa i państwowa) na spółki , spółeczki, oddziały, wydziały , przedziały...

    20 lat na zbudowanie dróg, kolei i silnego państwa to ogrom czasu, ale widocznie lepiej przechodzić z rąk do rąk, od ZSRR do UE i taplać się w szambie biurokracji. Układ polityczny w Polsce gwarantuje , że zmian na lepsze nie będzie jeszcze długo. Dlatego mówią ciągle o nadziei i ciągłym dążeniu , i ciągłym ulepszaniu.

    "Przy ok. 250 pasażerach w 3 wagonach klasy 2 masz po 83 osoby na wagon. To jest przepełnienie, zły komfort jazdy?"

    http://www.wagony.net/index.php?url=Z2A

    http://www.wagony.net/index.php?url=Z2B

    http://www.wagony.net/index.php?url=YB

    Nie zapominaj, że pociąg był w połowie trasy, równie dobrze mógł sie zapełnić na max jak i opróżnić. A skoro osobowe składy są lekkie i nie zagrażają infrastrukturze w takim stopniu jak towarowe , to co szkodzi dać pasażerom satysfakcję i jak kierownik pociągu widzi potrzebę to na węźle dołożyć jeden wagon? Chyb a, że takiej możliwości nie ma. To znowu świadczyłoby , że kierownik pociągu, ten najbliżej pasażerów nie ma właściwie nic do gadania , a odpowiada on za bezpieczeństwo i ich komfort i na nim się skupia frustracja pasażerów... I tak możemy rozczłonkowywać PKP i nic z tego nie wyniknie:)) Pogadać jedynie można, tego jeszcze nikt nie zabronił, z naciskiem na jeszcze ...
  • @Jasiek
    Cztery podejścia zostały zdementowane już bodajże 3 dnia, naciski przecież były, tylko, że taktownie się ich unika. Gruzja, list Gosiewskiego, Błasik w kokpicie. Jeśli obecność szefa nad głową nie jest rodzajem nacisku, to rzeczywiście nacisków nie było.Badania geometryczne toru lotu nie wykluczają możliwości wykonania półbeczki, zaś konstrukcja skrzydła nie może wytrzymać uderzenia w drzewo i to przy znacznie wyższej prędkości niż 100 km/h. Nie chce mi się szukać, dokładnej wartości. Na skrzydło działa siła wynikająca z przenoszenia 400 km/m2, do tego obłe skrzydło spotyka się z obłym drzewem. W początkowej fazie działają naprężenia rozrywające tył skrzydła i tnące z jego przodu, resztę dokonały siły wynikające z sił nośnych skrzydła. Ja dalej będę podawał, SMS od ofiar, skrzydło obcego samolotu na miejscu katastrofy, rozstrzeliwania pasażerów, sztuczna mgła, hel Rogalskiego, to że ścieżka podejścia jest osią pasa i setki innych. Tak, ręce opadają gdy takich teoryjek snutych przez analfabetę technicznego się słucha, a ludzie jeszcze to powtarzają. Właśnie to jest działanie Macierewicza, namota ludziom w głowach swoimi bajkami a ci te bzdury opowiadają.
  • @faral
    "Ja chcę pracy, chcę żyć w możliwie dobrych warunkach w pokoju i mam głęboko to, co p. Ziobro do dr. G czuje."

    Czyżby Twoje prywatne "tu i teraz"?
    Zapewne Ty też byś coś czuł do doktora G, jakby ktoś z rodziny przez takiego ... zmarł." A, bo zapomniałem wyjąć wacika... "z serca.
    Inaczej też wypowiadałbyś się o Macierewiczu gdyby w Smoleńsku zginął ktoś Ci bliski, a nie słuchał pierdolenia bula i płemeieła, że państwo zdało egzamin.

    Nie da się porównać rządów Gierka do tych w III RP - jak już się dwa dobre trafiły to przyszła "Nocna Zmiana" albo totalna nagonka, której epilogiem - owleczonym - był Smoleńsk - te dwa w miarę dobre rządy łącznie nie rządziły chyba nawet dwóch lat...
    Drogi za pieniądze unijne? Ja w takie cuda nie wierzę.
  • @faral
    "zaś konstrukcja skrzydła nie może wytrzymać uderzenia w drzewo i to przy znacznie wyższej prędkości niż 100 km/h. Nie chce mi się szukać, dokładnej wartości. Na skrzydło działa siła wynikająca z przenoszenia 400 km/m2, do tego obłe skrzydło spotyka się z obłym drzewem."

    To ile drzew zostało świętych na Kabatach? Czy może już przy pierwszych odpadły skrzydła?

    Śledztwo też dla Ciebie wygląda OK?
  • @WojtekCy.
    Żródła podają, że w momencie katastrofy było 280 osób, więc nie zakładaj, że ktoś wsiadł lub wysiadł. Wagony masz od 54 po 88 miejsc siedzących, nie potrafię rozpoznać ze zdjęć ale inie jest to na pewno bonanza o 88 miejscach.
    Kierownik pociągu nie ma nic do mówienia w sprawie liczby wagonów, nie on składa skład i nie ma samowolki, dziś dołączymy bo tak uważa, a jutro odłączymy. To są rzeczy w góry zaplanowane. A co szkodzi dać więcej wagonów, wiesz, wagony to nie wyciąga się z plecaka, albo wagon wolny jest albo go nie ma. To tak jak byś powiedział koledze, który ma 1 samochód, a cóż szkodzi żonie pozwolić pojechać drugim?
    Przed chwilą czytałem informację, że prędkość była zbyt duża 115 do 120, przejazd przez zwrotnicę na wprost to 100 km/h. W wielu zakładach łata się dziury, jak się nie ma co się lubi, to się ma co się ma.
  • @Jasiek
    Jeśli chodzi o dr G to Ziobro został skazany, więc jednak nie postępował zgodnie z procedurami prawnymi a z własną chęcią zemsty. Jeśli chodzi o las Kabacki to nikt nie wie kiedy samolot stracił skrzydła nie mówiąc o tym, że zupełnie inaczej działa konstrukcja na którą uderza wiele elementów i uderza jeden punktowy. Żeby ci to uzmysłowić, fakir kładzie się na łóżku z gwoździ. Spróbuj usiąść na jednym wbitym w krzesło. Myślę, że to dobry przykład, trochę może rozjaśni.
    Samoloty z reguły nie są przystosowane do wycinania drzew.

    Co do śledztwa, Rosjanie bronili własnego tyłka, ale przecież nasi eksperci nie byli idiotami. Przekazanie Rosjanom zebranie informacji pozwalało na szybkie jej uzyskanie. Gdybyśmy sami prowadzili śledztwo z wyłączeniem Rosji, po dzień dzisiejszy występowalibyśmy o przesłuchanie tego czy tamtego człowieka. Utknęlibyśmy w papierkologii, a Rosjanie ot dla samych powodów ambicjonalnych by utrudniali każdy krok. Dlatego z pewną dozą wątpliwości patrzę na raport MAK, a przyjmuję raport Millera, bo przecież nie Macierewicza, człowieka który nie ma ani wiedzy, ani dostępu do materiałów śledztwa, nie mówiąc o tym, że nawet przygotowania. Który z przewodniczących komisji przed przystąpieniem z góry zakłada wynik? "To była zbrodnia i ja to udowodnię". W tym momencie zespół ten już przestał być wiarygodny.
  • @faral
    Komisja Millera miała dostęp do dokumentów? - których? Czarnych skrzynek? Ile razy jeździł po kopie, bo poprzednie nie były dobrymi kopiami? Może mieli dostęp d wraku? I dzięki temu zrobili "raport"
    Lepszy od fakira jest przykład samochodu, który uderza w drzewo przy prędkości 250km/h - ale uwaga! Żeby zachować proporcje drzewo ma 2cm średnicy..
    Jak widać niektóre samoloty są przystosowane bardziej do wycinania drzew, inne mniej. Nie ciekawi Cię dlaczego?
    Jeśli chodzi o wyroki sądów, to G popełnił błąd, który kosztował życie człowieka, i sąd /którejś instancji/ to potwierdził, a że propaganda zadziałała jak zadziałała to z Ziobry zrobili winnego zapaści w transplantologii, a nie z lekarzy, co zostawiają narzędzia w operowanych ludziach. Powtarzam - zmienił byś zdanie bardzo szybko o Macierewiczu i Ziobrze gdyby sprawy dotyczyły Twoich bliskich lub Ciebie. No ale jak piszesz:
    "Ja chcę pracy, chcę żyć w możliwie dobrych warunkach w pokoju i mam głęboko to, co p. Ziobro do dr. G czuje."
    Możesz mieć niespodziewanie szybko przestać mieć cokolwiek głęboko.
  • @faral
    Około 280 osób.
    Około 330 kilometrów trasy i zakładany czas przejazdu około 4, 5 godziny, czyli ile średnia prędkość?
    To pokazuje gdzie jest PKP, na kilka miesięcy przed Euro 2012. Podobnie drogi i autostrady. Czy to nie jest tak, że jedna spółka odpowiada za tory, inna za trakcje, inna za dworce, a jeszcze inna pociągi .... I kto beknie za to, że sie pociąg wykoleił? Maszynista. Wszyscy wkoło działają bez zarzutów od lat i dbają by PKP było super. Przecież było ograniczenie do 40. Tylko dlaczego nie jest super, skoro ten maszynista MUSIAŁ jeździć po tym rozpiździaju i miał taki wpływ na stan torów jak ja na temperaturę za oknem. Nie on by jechał, jechaliby inni, praca ważna jest.

    "W wielu zakładach łata się dziury, jak się nie ma co się lubi, to się ma co się ma." a potem samoloty spadają, pociągi sie wykolejają i odpowiedzialność ponoszą ci co są najniżej.
    A od dwudziestu lat poprawiają...
  • @WojtekCy.
    "To pokazuje gdzie jest PKP, na kilka miesięcy przed Euro 2012. Podobnie drogi i autostrady."

    Ale poklepany płemieł i bul stwierdzą, że państwo znów zdało egzamin... ;-/
    Ukłony
  • @Jasiek
    No tak stwierdzą, jak będą mieli akurat taką możliwość. Mają urny wyborcze w tzw. międzyczasie. Do ME 2012 właściwie zostało kilka miesięcy. Jeszcze jak zima przywali, to niech już trzyma do czerwca , saniami będą kibice sie przemieszczać "ze względu na obiektywne utrudnienia związane z nieprzychylnym nadzwyczaj klimatem". Będą mieli wymufke :))

    Pozdrawiam
  • @WojtekCy.
    Tylko przy przejeździe na wprost dozwolona jest prędkość 100 km, jeśli chodzi o przejazd po łuku dozwolona jest prędkość, zależnie od łuku 40 lub 60 km/h. Może te dane nie są do końca dziś aktualne, bo trochę dawno się tego uczyłem. Oczywiście można mówić, że kierowca TiR'a też musiał pędzić przez miasto 120, bo mu kierownik za spóźnienie w dostawie premię obetnie.

    Na PKP nie dzieje się dobrze, podział na wiele spółek powoduje wzrosty administracji i nieporozumienia jak ostatnio z rozkładami jazdy. Takich przedsiębiorstw jak PKP znajde kilka, choćby Bumar, spółka tworzona dla zapewnienia dostatniej emerytury generałom. Wiele takich rzeczy dzieje się za każdego z rządów, weź choćby Anetę K. z zawodu sprzątaczka a członek rady nadzorczej zakładu. Są to, tu bym użył brzydkiego słowa, które trzeba zwalczać, piętnować. A jak świat światem zawsze szukało się najniżej siedzącego kozła ofiarnego. A kto beknie, zobaczymy? Ja nigdy nie szukam teorii spiskowych.
  • @Jasiek
    Jeśli chodzi o Euro2012 może skończyć się to wielkim skandalem, organizacje kresowe działają wśród kiboli, co może doprowadzić do wojen kozackich na stadionach Euro. Dziś pewne siły dążą do tego, by Euro było kompromitacją, obym się mylił, ale ja czytam różne portale i niekiedy włos staje dęba.
  • @faral
    "....kierowca TiR'a też musiał pędzić przez miasto 120, bo mu kierownik za spóźnienie w dostawie premię obetnie. "
    To debil, nie mógł jechać obwodnicą? :))

    "...weź choćby Anetę K." no właśnie? Kto ją "brał" ? Spełniła swoją rolę i sprzątnęła, czyli mocodawca pieniążki dobrze ulokował:))

    "...Ja nigdy nie szukam teorii spiskowych." ja też nie, czytałem tylko czasem o tych wrednych teoriach spiskowych.Potem patrzę gdzie idzie ślad pieniądza...kto skorzystał...jak się zmienił układ sił....

    http://www.woloszanski.com/uploaded_files/broadcasts/nikita_chruszczow.pdf
  • @WojtekCy.
    Chyba mam rozumieć, że dwa pierwsze punkty to sarkazm, bo wiesz, że z obwodnicami u nas ciężko. Rządy PiS, praktycznie drogi nie powstawały, Warszawa jest chyba już jedyną stolicą bez autostradowego połączenia z innymi stolicami i do tego bez obwodnicy. Ale pójdźmy Twoją metodą, patrzmy gdzie ślad pieniądza lub korzyści politycznych.
    Przed wyborami prezydenckimi, Łódź, siedziba PiS, wpada tam uzbrojony człowiek i głośno krzyczy, że nienawidzi PiS a do tego kiedyś jakoś tam działał w PO. Ginie człowiek, drugi ranny. Ludzie oburzeni, że to nienawiść PO do PiS to spowodowała a może nawet był on nasłany przez PO? Ładnych kilka głosów dla Kaczyńskiego. A ja zadam pytanie, który morderca na zlecenie głośno zdradza swego mocodawcę?
    Kolejna niedawna sprawa. Śmierć Leppera. PiS jest gotowa, mają od dana uzyskane dokumenty, że Lepper nawrócił się na Kaczyńskiego, chce dla niego zeznawać, choć wcześniej był całkowicie przeciwny, chciał potwierdzać słowa Giertycha o zbieraniu haków. To PiS i SLD, środowiska GW odebrały mu władzę a partię wyrzuciły poza sejm. PiS jest gotowe, oskarża, Ziobro żąda wnikliwego śledztwa, czyli wskazuje, że coś nie było w porządku, PiS staje murem rozsiewając wątpliwości, czy aby śmierć była rzeczywiście samobójcza, a co lepiej odbiornik TV został zatrzymany stop-klatka na konferencji Tuska, jakby komuś bardzo zależało na tym, by wskazać za winnego Tuska. I znowu mamy okres przedwyborczy, i znowu na portalach PiS, mordują naszych ludzi. Prawidłowo przeprowadzony wywód w ramach teorii przepływu korzyści?
    Jeśli można przyjąć to co piszesz, to również ta teoria powinna mieć coś w sobie. Tak powstają teorie spiskowe i spróbuj obalić to.
  • @WojtekCy.
    Jeszcze uzupełnię, bo zaraz wyjdę na przeciwnika PiS. Chyba największym destruktorem w sprawie dróg był minister Pol, za rządów Millera. Ogólnie rzecz biorąc do czasów obecnego rządu budowa dróg ograniczała się do koncesji i łatania dziur. Pamiętam jak gdzieś na przełomie rządów Millera i Marcinkiewicza proponowano mi wspaniały atlas dróg, a ja odpowiedziałem, że przecież drogi się od dawna nie zmieniły, a ja jakiś zapas map posiadam.
    Tak więc to uzupełnienie, by nie wyszło, że tylko rządy PiS nie owocowały budową dróg i innej infrastruktury. Zaniedbanie tamtych czasów właśnie wychodzą, Nierównomierność budowy zakładów pracy, te mamy na zachodzie i południu Polski, im dalej od tych granic tym mniej nowych inwestycji.
  • @faral
    Nie będą próbował :))
    Prawidłowo przeprowadzony wywód, logiczny, zwięzły i nie twierdzę, że nie może być trafny. Dodałbym nawet , w celu wzmocnienia przekazu, umieszczenia nazwiska Sakiewicz i skrótu GP, skoro podajesz GW i nazwiska polityków. W świecie polityki już nic nie jest mnie w stanie zdziwić. Dziwi mnie jedynie ilość dziwiących się. I chciałbym doczekać czasów, że nie będziemy sie zajmowali takimi sprawami, tylko kiedyś, kiedyś,wszystko będzie na tyle jasne, przejrzyste i proste, że nie przyjdzie komukolwiek do głowy mordować ludzi, oszukiwać czy spiskować ...aaaallle się zapędziłem :))
  • @WojtekCy.
    Dziękuję serdecznie za rozmowę i pozdrawiam
  • @faral
    Również dziękuję i pozdrawiam.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

ULUBIENI AUTORZY