Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
266 postów 42 komentarze

Forum kolejowe

infokolej - Nie boimy się kontrowersyjnych tematów!

O krok od zderzenia pociągów

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Dwa pociągi pasażerskie znalazły się na jednym torze.

Na szlaku Buk – Palędzie w województwie wielkopolskim omal nie doszło do tragedii. Na jednym torze znalazły się dwa pociągi Przewozów Regionalnych jadące w przeciwnych kierunkach. Na szczęście w porę zdążyły wyhamować i nie doszło do kolizji. Trwa przerwa w ruchu pociągów.

Ruch odbywał się po torze nr 1. Drugi tor jest zamknięty ze względu na prowadzone w tym rejonie prace drogowe.

Według wstępnych ustaleń, do zderzenia pociągów nie doszło dzięki trzeźwej reakcji maszynisty składu nr 77266 jadącego z Rzepina do Poznania Głównego. W ostatnim momencie użył on przycisku radiostop i w ten sposób zatrzymał pociąg. Drugi pociąg PR nr 77231 jechał z Poznania Głównego do Nowego Tomyśla. Prawdopodobnie to maszynista tego składu samowolnie wjechał na tor nr 1.

- Na miejscu zebrała się specjalna komisja, która bada okoliczności zdarzenia - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. Jak na razie wiadomo, że pociągi zatrzymały się w niewielkiej odległości od siebie.

Źródło: Kurier Kolejowy

Więcej:
//epoznan.pl/news-news-35868-Paledzie_o_krok_od_tragedii_kolejowej


KOMENTARZE

  • Zawsze jak ...
    ... wsiadam do pociągu to się modle obym bezpiecznie dojechał - serio, te historie mnie tylko utwierdzają w tym przekonaniu.
  • Ręce opadają
    Jeśli w środku Europy, w 21 wieku nieprawidłowy wjazd na tor wykrywa dopiero maszynista widzący pociąg nadjeżdżający z naprzeciwka, to na cały ten burdel zwany kolejami trzeba zrzucić bombę i zaorać.
  • @Maciej H 17:17:55
    Nie trzeba. Wystarczy zmienić koncepcję sterowania. Drogę powinien ustawiać maszynista i cały czas obserwować obszar, po którym jedzie. Potrzebny radar, pozycjonowanie względem infrastruktury i możliwość oddziaływania na urządzenia sterujące. Sterowanie z centralnej dyspozytorni "ślepym" maszynistą to jest przeżytek.
    jok
  • @jok 19:14:59
    Radar to może i potrzebny, żeby uniknąć zderzenia z przeszkodą na torach, która nie należy do systemu i nie zgłasza swojej pozycji, ale brak czegoś tak oczywistego jak systemu, który wykryje, że 2 pociągi należące do tego systemu jadą na przeciwko siebie po jednym torze (na długo przed wejściem w zasięg radaru przy założeniu, że tor jest długi), to jest kompletnie żenujące.
  • I co?
    Takie to ciekawe, że się nie zderzyły? Moim zdaniem godne uwagi by było gdyby się zderzyły.
  • @Maciej H 20:26:12
    W dotychczasowym systemie jest to konieczne. Tylko gdy są prowadzone prace remontowe, nie modyfikuje sie systemu rozpoznwania i blokowania, lecz pozwala na jazdę "pozasy stemową". Wtedy potrzebna jest szczególna uwaga. Może jednak coś zawieźć. Dlatego lepiej by było gdyby maszynista miał więcej informacji i więcej władzy. A system blokowania pełniłby rolę pomocniczą. Teraz zbyt wiele zależy od systemu, który może być zawieszany.
  • Nowaka powinni zamknąć
    zamknąć i nie wypuścić.
  • @Maciej H 20:26:12
    hehehe takie zadanie to chyba dla średnio inteligentnego radioamatora na klasówkę heheheh
    Nowak to zwykły POspolity bandyta.. nie minister.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ULUBIENI AUTORZY