Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
266 postów 42 komentarze

Forum kolejowe

infokolej - Nie boimy się kontrowersyjnych tematów!

Unijne dotacje dla PKP PLK zagrożone

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

„Rynek Kolejowy” dotarł do dokumentu prezentującego stan realizacji na koniec sierpnia tego roku inwestycji kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowanych ze środków unijnych.

Wynika z nich, że aż 11 projektów o łącznej wartości 8,8 mld zł ma nikłe szanse na pełną realizację przed zakończeniem perspektywy budżetowej UE, czyli właśnie do roku 2015. Stawia to pod ogromnym znakiem zapytania niedawną deklarację premiera Donalda Tuska, który zapowiedział 30 mld zł na inwestycje kolejowe do 2015 r.

Będziemy także inwestowali, szukając również możliwości europejskich w modernizacji kolei – mówił dokładnie tydzień temu w sejmie premier. – Mówimy tutaj o zaangażowaniu w latach 2013-2015 30 miliardów złotych z modernizacji kolei – obiecał. Z naszych informacji wynika jednak, że PKP Polskie Linie Kolejowe mają bardzo poważne problemy z realizacją inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych, które były podstawą wyżej wspomnianej deklaracji premiera potwierdzonej później przez ministra transportu Sławomira Nowaka.

Szef resortu transportu doprecyzował później, że na infrastrukturę z deklarowanej przez szefa rządu kwoty zostanie przeznaczonych aż 26,5 mld zł. Kwota ta nie pojawiła się przypadkowo. Jest to bowiem wartość wszystkich 49 projektów współfinansowanych ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, za których realizację odpowiedzialne są PKP Polskie Linie Kolejowe jako inwestor.

Więcej TUTAJ


KOMENTARZE

  • kiedyś, PKP (ale i PKS) było zorganizowane tak. że...
    przewozy towarowe zarabiały na te osobowe, po to, by tania komunikacja docierała także na polskie prowincje, by wyrównac szansę rozwoju wszystkich regionów Polski. Po to by ludzie nie musieli uciekac ze wsi do miast tak jak to jest w krajach (także juz i u nas) gdzie komunikacja nie pełni misji a jest tylko i wyłacznie komercyjna. M.in skutkiem takich błędów polityczno-społecznych są absurdalne juz przeludnienia wielu juz miast na świcie, sięgające już kilkudziesieciu milionów. Już widac skutki ekologiczne, społecznie i wiele innych takiego postawinia m.in spraw komunikacji na głowie. W tym kontekście, jaką mądrością cechowała się ta "komuna" w latach Gomułki i Gierka. Bo obecnie wiele się tylko mówi o zrównoważonym rozwoju, rzuca pustymi frazesami a jaka jest prawda to pokazują fakty.
  • @Jan Paweł 09:17:32
    Tania komunikacja, każda, ale przede wszystkim lokalna, regionalna jest warunkiem rozwoju społeczności lokalnych. Nieprawdą jest że obecnie nie jest ona potrzebna bo wszyscy jeżdżą samochodami. Także ta komunikacja ogólnopolska obecnie nie jest juz dostepna na każdą kieszeń. Kogo stac na bilet z Katowic do Warszawy za ok 100 zł w jedna stronę...

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ULUBIENI AUTORZY